Cress - Boek recensie

zondag 18 juni 2017

Cress is het superspannende derde deel van The Lunar Chronicles. Cinder en kapitein Thorne zijn op de vlucht, samen met Scarlet en Wolf. Ze zullen een plan moeten bedenken om te voorkomen dat koningin Levana de macht op Aarde overneemt. Cress is misschien de enige die hen kan helpen. Zij zit al sinds ze klein is opgesloten in een satelliet met alleen haar netschermen als gezelschap, waardoor ze een uiterst goede hacker geworden is. Helaas wordt ze gedwongen te werken voor koningin Levana, en heeft ze zojuist het bevel gekregen om Cinder op te sporen. Als de poging om Cress te redden mislukt, versplintert de groep. Cress is eindelijk vrij, maar ze betaalt een hoge prijs. Ondertussen is koningin Levana vastbesloten niets tussen haar geplande huwelijk met prins Kai te laten komen - zeker geen ontsnapt cyborgmeisje.

Nadat ik Scarlet had uitgelezen, wilde ik het liefst zo snel mogelijk in Cress beginnen, Maar, er kwamen zoveel andere boeken, dus ik moest nog even geduld hebben. Maar toen vond ik een gaatje, en ik kon er eindelijk in gaan beginnen! Ik was ontzettend benieuwd welke elementen van het sprookje van Rapunzel ik hier in zou terug vinden en hoe het verder zou gaan met het verhaal. En ik kan je al vast zeggen, ik ben absoluut niet teleurgesteld!

Cress pakt het verhaal al best wel snel op, en dit keer draait het natuurlijk grotendeels om Cress. Gelukkig werd er ook gewisseld tussen de personages waardoor je alle kanten van het verhaal beter kunt leren kennen en begrijpen. En ik vond het echt enorm spannend worden, zeker tegen het einde. Zo af en toe moest ik het boek zelfs even wegleggen om het in te laten zinken voor ik door kon lezen. Het was echt best wel heftig, maar zo goed!

Cress is dus het nieuwe personage, en ik vind haar echt fantastisch. Ze is totaal niet wat ik verwacht had, en ze is een van de meest unieke personages die ik ooit heb leren kennen. Want het is zo logisch hoe ze is na wat ze allemaal heeft meegemaakt. En het is een persoonlijkheid die perfect past bij een moderne Rapunzel.
En dan heb je Thorne nog, want hem leer je hier een stuk beter kennen. In Scarlet vond ik hem al hilarisch. Er zitten zoveel personages in deze serie, en ik vind het zo goed dat ze stuk voor stuk verschillend zijn.

Ik weet niet of ik Cress het beste deel vond, maar het heeft tot nu toe wel de meeste indruk op me gemaakt. Het kon behoorlijk heftig en emotioneel worden, en ik heb dan ook op een gegeven moment een paar traantjes gelaten,
Deze serie vind ik echt geweldig, en bij elk boek ga ik er nog meer van houden! Ik ben nu op de helft, en ben enorm benieuwd naar de volgende boeken en hoe het verhaal verder zal gaan.

Titel: Cress
Auteur: Marissa Meyer