Lovely Wrecking - Wreck This Journal update 8

vrijdag 2 juni 2017




De mensen die me pas een tijdje volgen weten misschien niet dat ik dol ben op mijn Wreck This Journal. Dit is een boek vol met opdrachten die er voor zorgen dat je het boek gewoon vernield. Net als vele mensen doe ik dit op een creatieve manier, en ik heb de afgelopen tijd weer wat pagina's afgemaakt die ik kan delen!



Ik heb dit iets anders gedaan dan andere. Ik ben niet zo vaak in openbare plekken en ik was dus bang dat ik deze pagina nooit zou doen (en stiekem wilde ik ook niet dat vreemde in mijn boek zouden tekenen). Dus, ik vroeg aan mensen wat zij wilde dat ik ging tekenen, en dit is er allemaal uitgekomen! Je kunt een wolf zien, een maan, een boom (Met Blue en Gansey), Appa en nog veel meer! Ik vind het echt heel leuk geworden!



Buiten een gewone Wreck This Journal, heb ik ook een pocket editie. Wreck This Journal Everywhere! Deze is een stukje kleiner, en heeft opdrachten die zijn bedoeld voor onderweg. Deze is dat niet echt, maar ik had wel een leuk idee, geïnspireerd op het liedje 'Freckles and Constellations' van Dodie Clark. Ik maakte de pagina (natuurlijk) zwart en tekende met een witte pen allemaal sterren. Deze pagina heeft een hele hoop notities op Tumblr en ik ben er enorm trots op!



Nadat ik Fantastic Beasts and Where to Find Them had gezien móést ik er gewoon iets mee doen! De Schattige Niffler was me enorm bijgebleven, en bij deze pagina kreeg ik een idee. Op Tumblr vond ik deze schattige tekening die ik uitprintte en in een berg met puntjes zette. Hij vult zijn buideltje met geld (snap je de link met de opdracht?) en Newt geeft hem uit het beeld op zijn donder. Ook deze heeft veel notities.



In de kleine editie zitten een aantal pagina's waar je de opdracht zelf mag verzinnen. Op internet had ik dit idee al een paar keer voorbij zien komen. Je laat wat waterverf vallen op de pagina, en als dat is opgedroogd maak je er kleine tekeningetjes van. De tekeningetjes zijn best leuk geworden, maar ik vind het totaal plaatje niet zo heel leuk. Misschien voeg ik over een tijdje nog wat meer toe.



Dit heeft me best wel even gekost, maar ik vind het ontzettend leuk geworden! Over de afgelopen twee jaar heb ik allemaal kleine frutsels verzameld en deze hier opgeplakt. Van een bioscoop kaartje tot een Zweeds vlaggetje. Het is best kleurrijk en doet me echt aan een dikke journal denken.


En dit is een van mijn nieuwe favoriete! De opdracht luidt 'Take a walk, then stand on this page. Wipe your feet, jump up and down.'
Ik zit vaak op Tumblr naar die plaatsjes van boswegen in Amerika te keken, en toen werd ik geïnspireerd. Eerst wilde ik een plaatje uitprinten, maar toen besloot ik het zelf te schilderen. En tot mij verrassing is het nog heel tof geworden ook! Nadat hij af was ben ik gaan wandelen over een modderig pad en ben ik er op gaan staan. Hier kun je zien hoe.



Zou jij ook creatief doen met een Wreck This Journal?

3 people left comments on: "Lovely Wrecking - Wreck This Journal update 8"

  1. Aah, ik vind dit rubriekje zo leuk! En hahaha, ik herken dat nijlpaard nog! Die moest je van mij tekenen :D

    BeantwoordenVerwijderen