My Life in Books - Boek Tag

zondag 4 juni 2017




Laatst tagde Sarina van Love the Book Life mij in deze tag, iets waar ik erg blij mee ben want de vragen zijn ontzettend leuk! Lees haar blogje ook even, want die is hartstikke leuk. Hier kan je hem vinden.




Zoek een boek met jouw initialen.

Ik moest zoeken naar de N, D en een B. Nicky Danique van Bezouw. Dit was eigenlijk best makkelijk, ik had namelijk gedacht dat ik geen boeken had die met de N begonnen. Wel dus! Ik ging voor Narnia, Donker Blauwe Woorden en Bambi.




Tel je leeftijd langs de boeken. Welk boek is dat?

Dat is twintig, en tot mijn verrassing kwam ik bij Dodenrit van Maggie Stiefvater, een van mijn favoriete boeken!
(Stiekem was het de Franse editie van Harry Potter, maar ik had al zo veel Harry Potte antwoorden dat ik voor een andere plank ging!)

Kies een boek dat zich afspeelt in jouw stad of land.

Ik woon nu in België, maar ben geboren in Nederland dus daar ga ik even voor. Er zijn maar een paar boeken die zich (deels) in Nederland afspelen, zo ook Een Weeffout in Onze Sterren. Een heel populair boek waar ik wel van kon genieten, maar niet zo geweldig als vele anderen vond.

Kies een boek dat staat voor de omgeving waar je graag naar toe wil reizen.

Net als Sarina wat cliché, maar ik ga toch voor Hogwarts. In de boeken wordt het al zo mooi beschreven, en in de films ziet het er prachtig uit! En wie wil nou niet naar deze toverschool die zich midden in de prachtige natuur van Schotland bevind? 




Kies een boek in de kleur van jouw lievelingskleur.

Mijn favoriete kleur is geel, en ik heb maar weinig gele boeken op mijn planken staan. Eentje daarvan is Duizend Schitterende Zonnen, een boek dat ik heb overgenomen van mijn vader, en waar hij dol op was. Ik heb het helaas nog altijd niet gelezen, maar wil dat zeker ooit gaan doen! Hij heeft dat boek namelijk meerdere keren verslonden!

Aan welk boek heb je goede herinneringen?

Dan ga ik weer cliché doen. Harry Potter en de Gevangene van Azkaban! Het is en een hele tijd geleden dat ik die las, maar ik kan het me nog zo goed herinneren. Het was ontzettend spannend, en ik kreeg dat fijne leesgevoel er bij. Maar wat ook speciaal was, was dat op dat moment mijn vader het laatste Harry Potter boek aan het lezen was. Het boek doet me sowieso aan mijn vader denken, en dat is erg fijn!

Met welk boek had je veel moeite tijdens het lezen?

Spotgaai, het laatste boek in de Hongerspelen trilogie. Op het moment dat ik hem opensloeg om er in te beginnen vertelde mijn stiefzus een best wel grote spoiler. Ik had meteen al geen zin om hem te lezen, maar wilde natuurlijk weten hoe het verhaal af zou lopen. In meerderen pogingen heb ik mezelf gedwongen hem te lezen, en ik heb er helaas ook totaal niet van kunnen genieten. Dat kom overigens niet alleen door de spoiler, maar ook door het boek zelf.

Op welk boek op je to read lijstje ben je er trots op als je dit hebt gelezen?

Muggenland! Daar kijk ik zo erg naar uit! David Arnold is een hele goede auteur en de Kids of Appetite heeft enorm veel indruk op me gemaakt. Zijn nieuwe (of eigenlijk eerste) boek komt op de release dag hopelijk binnen zodat ik meteen kan beginnen met lezen. En ik heb er zoveel zin in!


Ik wil Joost van NerdyGeekyFanboy en Inge van Readinge taggen om deze tag over te nemen. Ik kijk uit naar jullie antwoorden!





Aan welk boek heb jij goede herinneringen?

1 people left comments on: "My Life in Books - Boek Tag "

  1. Haha, je bent al de tweede die mij tagt, Anne was je voor :D Ik kijk ook ontzettend uit naar Muggenland!

    BeantwoordenVerwijderen