Nicky op Hogwarts

woensdag 14 juni 2017




Vorig jaar heb ik een zelfde soort blogpost geplaatst, namelijk over hoe het zou zijn als ik in Ravenclaw zou zitten. Maar niet veel later deed ik de Sorting Hat test opnieuw, en opnieuw... en opnieuw. En daar bleef maar Hufflepuff uitkomen, en na een poosje realiseerde ik me dat ik veel beter in Hufflepuff zou passen!

En ik zit nog altijd te fantaseren over hoe het zou zijn als ik op Hogwarts zou zitten, en hoe het zou zijn als die hoed luidkeels 'HUFFLEPUFF' door de grote zaal roept, en hoe het zou zijn als ik naar mijn meder Hufflepuffs aan die grote tafel zou lopen. En nog zoveel meer! Daarom ga ik opnieuw een 'mijn leven op Hogwarts' blogje schrijven!



In 2008, als ik elf ben, valt die geheimzinnige brief op de deurmat. Mijn vader weet maar al te goed wat het betekend, en gaat er even goed voor zitten met mij. Boven aan de brief staat dat Zweinstein mij uitnodigt om naar hun school van hekserij en toverkunst te komen zodat ik zeven jaar lang kan leren om een echte heks te worden! Mijn ouders nemen me mee naar Londen om inkopen te doen. Mijn toverstok is van Engels eikenhout, heeft een kern van draken hart en is 32 centimeter. Mijn boeken worden tweedehands gekocht. Een hoop andere spullen waren van mijn vader.
Eenmaal in de trein ben ik erg zenuwachtig en verlegen. In mijn tas zitten een paar van de lesboeken waar ik me achter verstop, en omdat ze me erg interessant lijken.




Na een tijdje komt de trein aan bij Zweinstein, en ik kijk mijn ogen uit. Het is prachtig! Samen met alle andere eerste jaars vaar ik in een bootje richting het kasteel, waar we vervolgens worden begeleid om naar de grote zaal te gaan. Daar wordt iedereen opgeroepen om op een kruk te gaan zitten, waar een pratende hoed je in een afdeling plaatst. Ik word al gauw geroepen en schrik van de luide stem die uit de hoed komt. Hij hoeft niet lang na te denken, en plaatst me in Huffelpuf! Een beetje trillend loop ik naar de tafel, waar ik warm word verwelkomd, en ik voel me meteen thuis!
In het begin heb ik heel veel heimwee en ik twijfel er zelfs over om naar huis te gaan, maar ik ga steeds meer van deze toverschool houden en blijf toch maar. Ik stuur enorm veel brieven naar huis, en krijg er net zo veel terug.
Ik huppel vaak door de gangen van klas naar klas. Ik heb het meeste plezier in Fabeldieren, Kruidenkunde en Bezweringen. Vakken zoals Astronomie en Geschiedenis van de Toverkunst vind ik ook erg interessant, maar daar heb ik wat meer moeite mee. Vliegles is ook lastig aangezien ik een evenwicht stoornis heb. Gelukkig krijg ik hulp van de professor. Misschien is er zelfs een spreuk om dat te verhelpen.
In mijn eerste jaar maak ik een groepje vrienden, en we hebben erg veel plezier in onze common room!

Ik heb enorm veel zin in mijn tweede jaar en kan niet wachten om iedereen weer te zien!  Dit jaar mag ik mee met een koets die getrokken wordt door een Terzieler. Ik ben een van de weinige die ze kan zien en vind ze erg fascinerend. 
Ook probeer ik voor het eerst om mee te doen aan Zwerkbal, de positie van Zoeker lijkt me heel erg tof. Helaas heb ik nog altijd wat moeite met mijn gewicht en haal ik het team niet. Wel ben ik een invaller, en ik mag een keertje mee doen met een wedstrijd, iets wat ik geweldig vind!
Mijn cijfers voor de vakken zijn goed, maar met sommige vakken heb ik wel wat moeite.

In het derde jaar mag ik dan eindelijk mijn vakkenpakket kiezen, en daar heb ik erg lang over nagedacht. Ik kies voor Verzorging van Fabeldieren, Leer der Oude Runen en Waarzeggerij. Vooral in Verzorging van Fabeldieren heb ik vele plezier.
Dit jaar besluit ik ook een dier mee te nemen. Ik heb een rode kitten die altijd op mijn schoot ligt te spinnen als ik een boek lees.
Dit jaar haal ik wel het Zwerkbal team als Zoeker. Ons team haalt helaas niet de trofee, maar we zijn alsnog trots.
In het vierde jaar lukken de extra vakken steeds beter. Zwerkbal gaat gemakkelijker en ik kan leren en trainen goed combineren. 
Ook mag ik dit jaar naar Zweinsveld, iets waar ik elk weekend veel plezier van heb. Ik drink graag een boterbier en bezoek alle winkeltjes.

In jaar vijf is het tijd voor S.L.I.J.M.B.A.L.L.E.N.. Ik studeer erg veel, maar merk dat ik het wat moeilijker krijg, mede door trainen voor Zwerkbal. Maar door hard te werken lukt het me dit jaar toch. Natuurlijk heb ik er enorm veel plezier in, en ik kan niet geloven dat dit al mijn vijfde jaar is. 

In mijn laatste twee jaar op Zweinstein kies ik voor de vakken Bezweringen, Toverdranken, Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Verzorging van Fabeldieren, Kruidenkunde en Astronomie. Opnieuw moet ik erg hard werken en ik wil mijn positie in het Zwerkbal team niet opgeven. Met hard werken kom je er zeker, want ik slaag! Met verdriet verlaat ik voor het laatst Zweinstein, maar ik maak me klaar voor mijn toekomst. Ik heb mijn passie gevonden in het verzorgen van fabeldieren en begin met het schrijven van verschillende informatie boeken. Ik woon in een klein hutje dichtbije de bossen met mijn kat en geniet erg van mijn leven in de toverwereld. 







Hoe zou jouw leven op Zweinstein zijn?

2 people left comments on: "Nicky op Hogwarts"

  1. Wat een leuke, originele post :) Ik heb eigenlijk geen idee hoe het leven in Zweinstein zou zijn, in ieder geval super intens, spannend en geweldig natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou jou inderdaad echt shinen in Verzorging van Fabeldieren, haha! :D

    BeantwoordenVerwijderen