Nieuw leesvoer in mei

woensdag 7 juni 2017





In mei had ik het geluk dat ik drie boeken mocht ontvangen, waaronder twee recensie exemplaren. Deze boeken had ik allemaal al een tijdje op het oog, en ik was erg blij dat ik ze in mijn kast kon zetten.



Ik had de brief geschreven voor ik van huis ging, mijn handen bevend terwijl ik de woorden op papier zette. Het was voornamelijk ik hou van je, met een beetje je kunt het dak op. De perfecte liefdesbrief, volgens Lola. In de tweedehandsboekwinkel van Henry's vader staat een kast met boeken waarin klanten mogen schrijven. Mensen omcirkelen woorden die ze mooi vinden, onderstrepen zinnen of ze laten boodschappen achter in de kantlijn: gedachten, vragen, wensen. Sommigen laten brieven achter tussen de bladzijden. Brieven aan schrijvers, aan (ex-)vrienden of vriendinnen. In deze kast laat Rachel een liefdesbrief achter voor haar beste vriend Henry, vlak voordat ze gaat verhuizen...

Donker Blauwe Woorden is een nieuw boek van Young & Awesome en ik mocht hem ontvangen als recensie exemplaar, iets waar ik erg naar uitkeek. Helaas was ik iets te ongeduldig, en duurde het voor mijn gevoel wat langer. Maar uiteindelijk kwam hij aan, en ik was er ontzettend blij mee! Mijn recensie kun je hier lezen. 






Stel je voor. Je zit op de middelbare school en bent verliefd - op het meest bijzondere meisje van de klas natuurlijk. Een tijdlang bewonder je haar vanuit de verte. Je weet zeker dat je haar nooit kunt krijgen. En dan opeens, is er die avond. Er gebeurt niets, maar jullie praten, er is een klik, en een belofte van meer.
En dan is ze er opeens niet meer. Ze is dood. Hannah heeft zelfmoord gepleegd. Daarvoor had ze niet één maar dertien redenen. Er zijn, volgens haar, dertien schuldigen. En die klaagt ze persoonlijk aan in een getuigenis die ze op cassettebandjes heeft opgenomen.
En dan liggen opeens die bandjes voor jouw deur...


Dit boek is me vooral bekend door de Netflix serie die nu erg populair is. Ik hoorde er verschillende meningen over en wilde graag het boek lezen voor ik eventueel de serie zou gaan kijken. Ik stond er in de boekenwinkel naar te kijken, en toen pakte mijn moeder hem uit mijn handen en liep er mee naar de kassa. Zo lief! Inmiddels heb ik hem al gelezen en mijn recensie komt er aan.




Minty is een vrolijk meisje, maar als haar ouders gaan scheiden stort haar wereld in. Ned Buckley komt halverwege het jaar bij Minty in de klas. Hij is een humeurige, mysterieuze jongen die nooit praat. Als Minty haar toevlucht zoekt in Nettlebog, het bos waar de rivier tussen de bomen stroomt, ziet ze dat Ned met zijn oma in een caravan aan de rivier woont. En Minty ontdekt steeds meer over Ned: hij is in staat om wilde paarden te berijden. En hij weet dingen over het leven die haar zullen redden. Of op zijn minst een zeer goede kans zullen geven. 

Na De Appeltaart van Hoop was ik heel benieuwd naar dit boek. Ook deze mocht ik als recensie exemplaar ontvangen, en ik sprong een gat in de lucht toen hij in de brievenbus zat. Ik ben er meteen in begonnen en hoopte het gevoel te krijgen dat ik ook kreeg bij De Appeltaart van Hoop. Is dat gelukt? Dat lees je in mijn recensie die er aan komt!



Welke nieuwe boeken heb jij in mei gekocht/gekregen?

2 people left comments on: "Nieuw leesvoer in mei"

  1. Oeh, ik ben erg benieuwd naar je mening over 13 reasons why! Ik heb de serie al gezien en ik ben toevallig vandaag beginnen met het lezen van het boek en ik moet zeggen dat ik tot dusver de serie beter vindt, daar ga ik ook nog een blogje over schrijven, dus ik hoop je dan te kunnen overtuigen ook de serie te proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels ben ik op mijn gemakje de serie aan het kijken, en ik ben niet enorm onder de indruk. Ik wil hem wel afkijken, en zal je laten weten wat ik er van vond :)

      Verwijderen