Beauty & the Brains - Boek tag

zondag 23 juli 2017



Frank van Nerdpraat tagde me een paar weken geleden in deze tag. Nu ga ik al een paar jaar niet naar school, maar ik vond de tag wel erg leuk. Dus dankjewel Frank! Dit zijn mijn antwoorden. 



Favoriete boek?

Hmmm, die vind ik eigenlijk best lastig. Ik praat er eigenlijk ook nooit over. UHUM! De Kids of Appetite is natuurlijk mijn favoriete boek! Verdorie, wat houd ik veel van dit boek, en ik denk dat ik nog nooit zoveel van een boek gehouden heb.


Favoriete quotes?

Er zijn er drie die bij me opkomen, twee zijn uit een boek en een is uit een liedje van Phil Collins.


'We accept the love we think we deserve.'

'For one so small, you seem so trong.'



Engels of Wiskune?

Engels! Ik was er niet alleen best goed in, maar ik had er ook erg veel plezier in. Mijn lerares was heel aardig en ze heeft me met een hele hoop geholpen. Er kon altijd wel met haar gelachen worden, en haar Engelse accent was prachtig!
Wiskunde, bah daar was ik echt slecht in. En hierdoor had ik er natuurlijk ook geen plezier in.


Scheikunde of tekenen?

Aangezien ik nooit scheidkunde heb gehad, gaat mijn antwoord al snel naar tekenen. En dat vond ik altijd erg leuk. Terwijl mijn klasgenoten een beetje aan het kloojen waren, was ik echt aan het genieten van het creatief bezig zijn.


Noem vijf artiesten of albums die je leven hebben veranderd

Poeh, dat is best lastig. Het eerste wat in me opkomt is Marco Borsato, aangezien ik echt met zijn muziek ben opgegroeid. Toen ik klein was, en niet wilde slapen in de middag zette mijn ouders een dvd met allemaal videoclips van hem op. Vaak haalde ik het einde van de dvd niet, omdat ik al in slaap was gevallen. 
Verder Phil Collins

Favoriete en minst favoriete vakken?

Engels, techniek en landbouw waren mijn favoriete vakken. Wiskunde, economie en Duits vond ik echt vreselijk!

Favoriete beroemdheid (met een goed uiterlijk en hersenen)

Een goed uiterlijk en hersenen? Dat is gewoon Emma Watson. Deze vrouw is best wel een inspiratie voor een hele hoop jonge meiden. Zo is zo wijs, en ook nog eens prachtig. Met haar zou ik best een keer een goed gesprek willen voeren.

Als je alles zou kunnen studeren, wat zou dat dan zijn?     

Al vanaf dat ik heel jong was wilde ik het liefst iets met dieren doen, maar ik wist nooit wat. Maar iets wat me nu erg mooi lijkt is dieren bestuderen en wat ze zouden zeggen als ze konden praten. Ik kijk zo vaak naar mijn hond en vraag me af wat hij denkt, of ik wil weten wat mijn kat wil zeggen als hij mauwend op mijn schoot springt.

Wat is je nerdy geheim?

Ik weet eigenlijk niet wat dit zou moeten betekenen. Ik ben trots op mijn nerdyheid, dus dit houd ik ook niet geheim. 

Favoriete mode guru's?

Hier let ik dus totaal niet op. Ondanks dat ik het best leuk vind om naar kleding te kijken, heb ik geen verstand van mode guru's, Oeps.

Noem iets waardoor je geobsedeerd bent, maar wat andere raar vinden

Boeken. Het is al best vaak voorgekomen dat ik vertelde over mijn liefde voor boeken, en mensen me nog net niet voor gek verklaarde. 'Je kan toch ook gewoon lezen als je op facebook zit!'
Dat dus.

Noem vijf mensen die je inspireren

Mijn vader, Emma Watson, Carrie Hope Fletcher, David Arnold & andere boekbloggers!

Wie is je intelligentie soulmate?

Ik weet niet of ik mezelf intelligent kan noemen eigenlijk, en ben bang dat ik mensen ga beledigen als ik ze mijn soulmate noem. Ik weet in ieder geval dat ik een hoop intelligente vrienden heb!


Nogmaals bedankt voor het taggen Frank, en bij deze tag ik iedereen die deze tag ook wil doen!

1 people left comments on: "Beauty & the Brains - Boek tag "

  1. Leuke tag! De quotes die je hebt uitgekozen zijn erg mooi :) Vooral die van Phil Collins <3

    BeantwoordenVerwijderen