Nieuwe boeken dit najaar

zondag 30 juli 2017




We zitten natuurlijk nog midden in de zomer, maar er liggen al een hoop leuke boeken in het najaar op ons te wachten. Zo las ik de Blossom Books najaarscatalogus en oh, wat werd ik er vrolijk van. In deze blogpost ga ik een paar van mijn favoriete delen!


Sprookjesboeken

Blossom Books gaat dit najaar twee sprookjesachtige boeken uitgeven. De Slaapster en de Spintol en De Notenkraker komen in oktober en november uit.

De Slaapster en de Spintol zal een bijzondere hervertelling van Doornroosje en Sneeuwwitje komen. Dit boek belooft een hele mooie uitgaven te zijn, inclusief slipcase, goudfolie en zwart-wit illustraties. Er zal maar een beperkte opgave van dit boek zijn, dus wees er vooral snel bij! Ikzelf ben enorm sprookjes fan en wil dit boek dolgraag in handen krijgen. Vanaf oktober te vinden.

De Notenkraker zal het originele verhaal zijn, maar in een totaal nieuw jasje. Deze uitgaven zal een linnen omslag en goudfolie krijgen, en zal in boekhandels prachtig worden gepresenteerd. Denk aan posters, kaarten, inpakpapier en een display en staander. Dit wil ik erg graag in de boekhandels willen zien. Vanaf november kun je dit boek krijgen.


Fictie

Er komen een aantal nieuwe titels en zelfs nieuwe auteurs aan waar ik zelf erg enthousiast over ben. Zo krijgen we Iskari, een nieuwe serie. Tahereh Mafi komt met een nieuw sprookjesachtig boek, the Lunar Chronicles wordt afgerond met een graphic novel en Marissa Meyer zal met een nieuw boek komen!


Iskari is het debuut van Kristen Ciccarelli en draken zullen er een grote rol in spelen. En net als bij the Lunar Chronicles, zal de eerste druk net iets specialer zijn. Deze krijgt een stof-omslag een een illustratie aan de binnenkant. Oh, wat wil ik dit boek graag lezen. Draken vind ik zo'n tof concept en ik kan niet wachten om het te lezen. Iskari zal vanaf oktober verkrijgbaar zijn.

Ik heb nog niets van Tahereh Mafi gelezen, maar dat wil ik heel graag. Zeker nu ze met nog een boek uitkomt. Welkwoud speelt zich in het zelfde universum af als Verdermeer, maar is een losstaand boek. De cover ziet er echt prachtig uit en doet mijn boekenhart sneller laten kloppen. Dit wil je toch in je boekenkast hebben? In november ligt het in de boekhandel.

Iko zal het laatste boek in the Lunar Chronicles zijn, en dit boek is een graphic novel. Het zal over de cyborg Iko gaan, de beste vriendin van heldin Cinder. Toen Blossom Books aankondigde dat dit bij hen zou uitkomen begon het bij mij te kriebelen. Ik heb nog meer een stripboek gelezen, maar wil er veel meer van. Het is toch een iets andere lees ervaring. Iko zal in september verschijnen.

Maar dat is niet het enige boek dat uitkomt van Marissa Meyer dit najaar. Ze zal met een compleet nieuw verhaal komen dat dit keer niet is gebaseerd op een sprookje. Dit boek zal over superhelden en schurken gaan, dat klinkt echt heel tof! Renegades zal in december uitkomen, precies op tijd voor de feestdagen.



Naar welk boek kijk jij het meeste uit?

2 people left comments on: "Nieuwe boeken dit najaar"

  1. Ik kijk echt enorm uit naar Iskari! Ik ben door GoT helemaal verliefd geworden op draken :) en het feit dat Blossom zegt dat het iets voor fans van Daenerys is, maakt mij alleen maar nieuwsgieriger!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat las ik ja, misschien moet ik voor die tijd GoT maar eens gaan kijken!

      Verwijderen