Mijn gesigneerde boeken

vrijdag 4 augustus 2017




Bijna elke boekworm droomt er wel van om een gesigneerd boek te hebben, en soms hebben we het geluk dat het ons lukt. Nou, wat heb ik een geluk gehad, want ik heb toch een behoorlijke stapel met gesigneerde boeken. In dit blogje vertel ik hoe ik deze boeken gesigneerd heb kunnen krijgen.




Dit is best wel een speciaal boek, het is namelijk geschreven door mijn lerares Engels. Ze vertelde ons vaak dat ze graag verhalen schreef en vroeg soms ook om ideeën.
Nu stal deze lerares altijd per ongelijk onze pennen. Dus ik riep op een dag 'de reizende pen'. Hier moest iedereen om lachen, en ze schreef dit idee op. Niet veel later las ze dit verhaal voor aan de klas, en het hoofdpersonage van dit korte verhaal heet Nicky. Dat is toch zo leuk, er is een personage naar mij vernoemd!
Toen ik mijn laatste gesprek op school had over stoppen, kreeg ik dit als cadeau van haar. Zij is nog altijd een van mijn favoriete leraren.



Al vanaf ongeveer mijn tiende luister ik erg graag naar de muziek van Nick en Simon. In 2011 had ik het geluk om naar een concert te gaan, maar daarna verwaterde mijn liefde voor dit duo een beetje. Maar vorig jaar maart vroeg mijn vriendin of ik met haar naar de theater voorstelling van Simon wilde. Dit wilde ik ontzettend graag! Eenmaal daar kwam ik er achter dat zijn boek daar verkocht werd (deze kreeg ik deels van mijn vriendin) en hij zou ze ook gaan signeren. Ik was erg nerveus toen ik heb ging ontmoeten.



Maggie Stiefvater is al een poosje een van mijn favoriete auteurs. En toen Joost haar ging ontmoeten vroeg ik of hij hoi van mij wilde zeggen. Dat deed hij, maar de schat nam ook nog eens deze bookplate voor me mee. Oh wat was ik blij! En na een tijdje heb ik besloten om hem in Dodenrit te plakken. Waarom weet ik niet echt, maar het voelde goed.



Afgelopen januari was de book release party van Cinder, en ik was er bij in boekhandel van Piere. Het was een ontzettend gezellige ochtend en de release werd gevierd door middel van een high tea. Er zou ook een speurtocht (op tijd) zijn, mét prijs. Toen er werd aangekondigd dat een bookplate van Marissa Meyer de prijs zou zijn, werden mijn team en ik erg enthousiast. Zonder enige idee wat de tijd van de andere teams was racete wij door de winkel en met dank aan mijn slimme team genoten wonnen we met ongeveer zeven minuten. Wij wonnen de bookplate, en volgens mij heb ik heel hard gejuicht...



Een paar maanden geleden stonden de boekenblogs er vol mee, de gedichtenbundel van Tim Hofman. Als iemand die al vanaf kleins af aan gedichten schrijft wilde ik deze ook graag. Ik deed mee aan een winactie van Bruna, en won!
Toen ik hem uitpakte was ik enorm verrast toen ik zag dat hij gesigneerd was.



Tadaaa! Ik wist al dat David naar Yalfest zou komen voor ik de Kids of Appetite had gelezen. Ergens wist ik al dat ik dit boek goed zou vinden, maar het werd mijn favoriet en ik wilde dolgraag het boek laten signeren door David. Ik schreef een brief voor hem, nam een potje pesto mee en eenmaal in de rij begon mijn hart sneller te kloppen. David was zo'n schatje, luisterde naar mijn verhaal en complimenteerde me op mijn sticky notes. Ik was een erg blije Nicky die dag.



Die dag wilde ik ook graag Onverschrokken laten signeren door Lesley, maar ik wilde maar een boek nemen in verband met gewicht. Gelukkig zaten er bookplates in de goodiebag waardoor ik alsnog een gesigneerd boek heb van haar.



En er zat er natuurlijk ook een van David in de goodiebag. Ik wist dat Muggenland zou komen, dus ik was erg blij dat ik dat boek ook een beetje extra speciaal kon maken.


En dan heb ik nog dit stapeltje. De handtekening-kaarten zaten in elke celebratebooks box die ik ontving, maar die van David Arnold heb ik nabesteld. En dan heb ik nog een stapeltje met overige bookplates, maar daar heb ik de boeken niet van.

Zoals je kunt zien heb ik een behoorlijke verzameling van auteur handtekeningen, zelfs van mijn favoriete auteurs. Ik had nooit durven dromen dat ik deze in mijn bezit had, en ik ben er dan ook dol blij mee.


Heb jij gesigneerde boeken?

2 people left comments on: "Mijn gesigneerde boeken"

  1. Wat heb je veel leuke gesigneerde boeken! Vooral het boek gesigneerd door je lerares lijkt me erg speciaal. Ik heb ook een aantal gesigneerde boeken, gekregen door een boekenbox of via Yalfest, ook heb ik er een aantal gesigneerd gekocht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De handtekening van Maggie staat mooi in je boek Nicky! :D

    BeantwoordenVerwijderen